První olomoucký KnihoTrh předčil očekávání

22.09.2017

Ve spolupráci s GIVT.cz jsme uspořádali první dobročinný KnihoTrh v Olomouci. V přízemí Galerie Šantovka si mohli lidé vybírat ze stovek knih, které jim kromě GIVTu nabídla ještě Charita Olomouc a jazyková agentura UniStudies. Dvacet korun z každé knihy šlo na rehabilitace malé Elišce Nekardové s kombinovaným postižením a výsledek velmi mile překvapil.

Díky stovkám lidí, kteří si přišli vybrat knížky se z jejich prodeje podařilo získat 9855 korun. Navíc část z kupujících nechala nějakou částku navíc speciálně pro Elišku, což v součtu znamenalo dalších 1430 korun. Agentura UniStudies navíc nejen že dala 100 % z ceny prodaných knih, ale navíc se rozhodla dorovnat výtěžek částkou 3535,- a zaměstnanci GIVTu mezi sebou vybrali pro Elišku ještě 1180,- K tomu můžeme přičíst ještě hodnotu poukázky na nákupy za 2000,-, kterou věnovala Galerie Šantovka. Výsledný výtěžek z této čtyřhodinové akce tak celkem činí neuvěřitelných 18 000 korun!

Eliška se i s maminkou rozhodla, že se o částku podělí s malým Lukášem Kameníčkem, který měl být původně příjemcem výtěžku z KnihoTrhu, ale kvůli nutné operaci sám doporučil, aby byla akce určená Elišce.

KnihoTrh ukázal, že lidé v Olomouci jsou schopní udělat pro druhé krásné věci, a to i zadarmo. Ať už jde o vedení Galerie Šantovka, které poskytlo prostory nebo agenturu UniStudies, která věnovala celou cenu knih a ještě přispěla hotovostí, jedná se o jedinečnou ukázku solidarity. Stejně tak je velmi sympatické rozhodnutí Nekardových, podělit se s Kameníčkovými o výtěžek. Nesmíme zapomenout poděkovat ani mediálním partnerům, kteří pomohli o akci informovat co nejvíce lidí a v neposlední řadě děkujeme i pánovi, který přímo na akci neočekávaně přivezl bednu svých knížek.

GIVT by akci za čas rád zopakoval opět pro jiné potřebné dítě. "Považujeme tento způsob podpory za efektivnější než třeba časté, ale nevýhodné sbírání víček od lahví. Tím spíš, že prakticky v offline světě kopíruje základní myšlenku našeho projektu, kterou je podpora neziskových organizací díky tomu, že člověk z každého on-line nákupu pošle část ceny na zvolený účel," uvedla ředitelka GIVT.cz Barbora Říhová.